Desigualtats mundials [Miquel Tribaldo]


Il·lustració: Mariona Navarro

    La societat actual és una contínua desigualtat, on la diferència entre rics i pobres augmenta cada vegada més. Per exemple, gairebé el 50% de la població mundial viu amb menys de 5 euros al dia.

    Podem trobar l'inici de la desigualtat econòmica en els inicis de la industrialització. La seva arribada va introduir transformacions socials i econòmiques. Els beneficis i progressos de l'era industrial no van afavorir per igual al conjunt de la societat ni tots els països van tenir la mateixa capacitat de treure rendibilitat a aquests nous avenços. Des d’aquell punt, cada cop hi ha hagut més diferències entre les persones més riques i les pobres. A això també se li ha de sumar que les empreses puguin contractar al seu personal en altres regions, com els països en desenvolupament, on la mà d’obra és molt més barata, i demanin perfils poc qualificats, resultant l'eliminació de llocs de treball i la creació d'altres amb condicions i sous deficients.

    Jo penso que el problema és que ara a la majoria de nosaltres se’ns dona un mon en el qual ja tenim la vida solucionada. Un mon en el qual, per molts problemes que ens hi trobem, res serà comparat amb el que passa a alguns països. I per molt que n’haguem sentit a parlar centenars de cops d’aquesta desigualtat, i que la majoria pensem que s’ha de fer alguna cosa al respecte, cap de nosaltres hi fa res. Això crec que passa ja que no valorem la sort que tenim i no ens n’adonem que la societat en la què neixes és una “ruleta” i que podríem haver nascut en un país molt pitjor. Llavors molts de nosaltres ens limitem només a donar uns euros al mes, per exemple, convencent-nos a nosaltres mateixos que així estem fent un gran favor a aquelles persones, tot i que el que donem és res. I això és encara més brutal amb aquelles persones molt més riques que nosaltres, que ensenyen públicament com donen diners per a que sembli que són unes grandíssimes persones, quan comparant-ho amb el que guanyen és una misèria.

    Un altre factor és que cada cop la gent és més egoista i només pensa en si mateixa, sense importar-li gens a qui està perjudicant. 

     En resum, jo penso que el primer que hem de fer tots és una autoreflexió per a adonar-nos-en, de la sort que tenim, i llavors començar a actuar. Hem de deixar de pensar només en nosaltres mateixos ja que potser algun conegut nostre algun dia es pot trobar en una situació semblant i llavors sí que voldrem reaccionar.

Miquel Tribaldo

Comentaris

Anònim ha dit…
Estic d'acord amb aquest article ,ja que el primer que ens passa,es que no valorem el que tenim i ens queixen per tot, i mai pensem que hi ha gent què no té res o molt poc que lluita per sobreviure.Ho sigui,crec que també hauríem de ser més solidaris i comprensibles i no mirar només per nosaltres.Potser no podem canviar el món però si fer-lo més just
Anònim ha dit…
Jo crec que l'article té raó i que sobretot hauríem de fer una autoreflexió com diu al final. O sigui passar-se mínimament una estona pensant en això sense fer res més i fer-se propòsits a un mateix, sigui de manera de viure o ja siguin objectius futurs que realment no siguin la nostra prioritat, però tenir-los sempre presents. Jo per exemple, ja vaig pensar sobre aquest tema (també tinc un article que tracta de la mateixa desigualtat) i tot i això no me'n recordo d'aquesta desigualtat existent quasi mai, ja que l'article el vaig fer com un treball, no va ser una cosa personal que vaig voler fer per gust. Llavors penso que tots hauríem de fer una reflexió sense distraccions i mirar de proposar-nos coses si és que volem que això canviï.
Anònim ha dit…
Jo crec que l'article té raó i que sobretot hauríem de fer una autoreflexió com diu al final. O sigui passar-se mínimament una estona a pensar en això sense fer res més i fer-se propòsits a un mateix, sigui de manera de viure o ja siguin objectius futurs que realment no siguin la nostra prioritat, però tenir-los sempre presents. Jo per exemple, ja vaig pensar sobre aquest tema (també tinc un article que tracta de la mateixa desigualtat) i tot i això no me'n recordo d'aquesta desigualtat existent quasi mai, ja que l'article el vaig fer com un treball, no va ser una cosa personal que vaig voler fer per gust. Llavors penso que tots hauríem de fer una reflexió sense distraccions i mirar de proposar-nos coses si és que volem que això canviï.
Juliaaaaaa ha dit…
Les desigualtats entre rics i pobres cada dia augmenten desmesuradament i ens pensem que donant uns diners o col·laborant en recaptes canviara significativament, però la crua realitat és que no. Necessitem primer que tot concienciar a la gent que ara mateix està tenint molta sort guanyant un sou i tenint un sostre on dormir. Aquesta realitat que molts no veiem o simplement no la volem veure, afecta a milers de persones. Simplement un dia ens podria tocar a naltros, aleshores sabriem lo que es viure i passar la setmana amb els diners justos.
Com diu l’article, naixem en un país el qual estem majoritàriament amb un sou, no molt alt, però per a poder viure. En el cas que haguessim crescut en un altre país, apreciariem les coses d’una altra manera i a més a més les sabriem valorar.
Tot i això, després hi haurien els rics que donarien una part del seu sou i no seria ni la quarta part del que guanyen, aprentant que estan pensat amb els desfavorits pero la realitat, és que solament volen donar una imatge falsa al públic.
Per finalitzar, com remarca l’article hauriem de fer autoreflexió i així, encara que ens costes podriem adonar-nos de la realitat d’aquest món.


Júlia Musté Rosell
Marwa ha dit…
Estic molt d'acord amb aquest article, jo crec les diferències entre rics i pobres no són només de diners I no es defineix únicament per la bretxa entre els que en tenen més i els que en tenen menys. També s'evidencia a l'accés a aigua potable, electricitat, sanejament, educació, salut i altres serveis bàsics.La societat de avui en dia no valora el que tenim, sobretot els joves,mai pensem en les altres persones que no tenen res per viure ni coses molt bàsiques. Hauriem de pensar més en els altres, jo mai tinc en conta aquestes coses i crerc que les tindria que tindre en conta més i ficar més importancia.
MARWA 3r ESO A
Marwa ha dit…
Estic molt d'acord amb aquest article, jo crec les diferències entre rics i pobres no són només de diners I no es defineix únicament per la bretxa entre els que en tenen més i els que en tenen menys. També s'evidencia a l'accés a aigua potable, electricitat, sanejament, educació, salut i altres serveis bàsics.La societat de avui en dia no valora el que tenim, sobretot els joves,mai pensem en les altres persones que no tenen res per viure ni coses molt bàsiques. Hauriem de pensar més en els altres, jo mai tinc en conta aquestes coses i crerc que les tindria que tindre en conta més i ficar més importancia.
MARWA 3r ESO A
gara 3r A ha dit…
Aquest article està molt bé argumentat ja que explica les causes i les conseqüències de les moltes desigualtats que hi ha al món. Crec que és un tema que cal parlar perquè passa molt freqüentment encara que no volguem admetre-ho.
Jo penso que en Miquel té raó, perquè hi ha moltes empreses que s’instal·len a països no desenvolupats per a no pagar sous tan elevats com en un país desenvolupat. També penso que té raó al dir que som egoistes perquè nosaltres sempre volem rebre però no donem res a canvi, encara que no totes les persones són així, però sí la majoria. Respecte a tot això, la gent hauria de recapacitar en aquestes situacions per intentar millorar el món en que vivim i conviure en una societat més igualitària.

Gara 3r A